maandag 14 augustus 2017

Motor rijden

Ja, mijn man heeft een motor, een BMW K1100 voor de liefhebbers, door hem liefdevol "Kaatje" genoemd.
En het was de bedoeling dat ik achterop zou gaan en dan zouden we mooie lange ritten maken door Nederland, Belgiƫ, Frankrijk en Duitsland.
Not!
Om te beginnen was ik bang dat we zouden vallen, vervolgens was ik bang voor de wind, de witte strepen op de weg, de zwarte 'rubberen' sporen, het voorbijkomend verkeerd op de snelweg, en hard rijden op de snelweg. Dus zo eenvoudig was het niet om zijn plannen te realiseren!
Ik ben begonnen met een ritje achterop, met het motorpak aan van mijn schoondochter, in de stad. Maar oeh, daar zijn ook nog een tramrailsen! Daar kunnen we ook over uitglijden!
De bochten, gaan die niet te hard, te scherp of juist te langzaam?
Alles, maar dan ook alles riep angsten op, en een ex die mij melde dat mijn vader (die is overleden) hem 's nachts bezocht had om te vertellen dat ik NIET achterop de motor moest zitten, maakte het er niet beter op!
Na een paar keer oefenen in de stad, toch uiteindelijk de knoop doorgehakt om zelf een motorpak aan te schaffen en al deze angsten te willen overwinnen!
In de stad ging het goed, vervolgens een ritje richting Hoek van Holland, ritje met 70 km/uur over een dijk, oef wat hard, het zweet brak me aan alle kanten uit!
Maar ok, er gebeurde niets, toen een stukje snelweg, tot Delft en weer terug. Wel eng, maar het ging goed.
Er brak een moment aan dat we met mijn zoon en schoondochter een ritje gingen maken richting Zeeland. En tijdens dat ritje vielen we...op een oprit naar de snelweg, over olie. Handen gekneusd, borstbeen heeft weken zeer gedaan en mijn zoon vond dat ik meteen de volgende dag maar even bij hem achterop moest omdat ik anders nooit meer zou durven. Ja, dat heb ik gedaan en hij heeft geen medelijden ofzo met mij gehad, maar nam scherpe bochten.
Eigenlijk liep alles steeds goed af. Mijn man heeft mij ook nog een techniek geleerd: EFT, waarbij ik angsten heb leren wegtappen, ook achterop de motor kon ik dat in gedachten doen. En warempel, het hielp!
Gisteren hebben we een lange rit gemaakt, zo'n 300 kilometer gereden, het was prachtig weer, ik had een muziekje opstaan en we hebben van de dag genoten!
Dus als je angsten hebt? Je kunt er bewust voor kiezen om ze te leren overwinnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten